23 Kasım 2012 Cuma

Kabak Tatlısı

Ben daha önce hiç kabak tatlısı yapmamıştım,annem ne zaman yapsa bizi de çağırırdı..Geçenler de kayınvalidem kabak almış bana da pişirmem için verdi ben de ilk kabağımı daha önceden  annemin anlattığı kadarıyla,  pişirmiş oldum :)
Hemde gece saat 02:00 de ocağı kapattım,tadına bakmadan da uyumadım :)
Kendim bile inanamadım,çok güzel pişmişti,yumuşacık..Tabi kabak da güzel çıkmış..
Cevizi koyup git gel yedik :)
Buyrun benim tarifim ;


 
 
Malzemeler
 
2 kilo kabak
2 su bardağı toz şeker
Ceviz
 
Yapılışı
 
Kabakları soyup,çekirdeklerinden ayırıyoruz.
İstediğimiz büyüklükte dilim dilim kesiyoruz.
Kestiğimiz kabakları geniş bir tencereye dizip, her birinin üzeri kapanacak şekilde şekeri koyuyoruz.
Tencerenin ağzını kapatıp bir gece bekletiyoruz.
Ertesi gün orta dereceli ateşte,tencerenin ağzını hafif açarak pişiriyoruz.
(şerbetinin daha kıvamlı olması için).
İyice yumşayıncaya kadar pişirin.
ocağı kapatın.
Servis yaparken üzerine ceviz,fındık veya tarçın da ekleyebilirsiniz.
 
 
&
 
 
 
 
 
 
 
 

4 yorum:

  1. Kabak tatlısını hiç yiyemiyorum ben :( sanırım kokusundan dolayı :(
    Ama fotoğraflara bayıldım! :)
    Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ama yemen,denemen lazım canımmm :) peki kabak&bisküvi tatlısı olarak da yiyemezmisin acaba?lezzetli olduğu kadar çok da faydalı..denesen keşke..
      Teşekkür ederim cnm öptüm :)

      Sil
  2. annemin favori tatlısıdır :)))
    ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil

Pancake halleri ..

  Merhabalar, Günümüz hayat şartları ile bloğuma uğrayıp, yazma sürelerim gittikçe uzuyor..  Günümüz hayat şartları ne demek? Yani; Bitmeyen...