18 Nisan 2012 Çarşamba

Sütlü İrmik Tatlısı

Bu tatlı'yı genelde herkes ya çikolata soslu ya frambuaz soslu ya da meyve joleli falan yapar veya başka bir şekilde ..
Ben de çikolata sosu ile biraz daha tat kattım.Kalorisini arttırdım :) Hem de gözüme çok güzel göründü..Dün akşam bana gelen arkadaşlarım için yaptım (sevgili Didem ve Kübra için)
Yine uzun sohbetli,durmaksızın yemeli,içmeli bir geceydi :)
Bu tarif gerçekten basit ve hafif istediğiniz şekilde de farklılık yapabilirsiniz ,üzeri için.


Malzemeler

1 lt. süt
10 çorba kaşığı irmik
12 çorba kaşığı şeker
1 paket vanilya
25 gr. margarin
1 paket Dr.otker çikolata sosu

Yapılışı

İrmik,şeker,vanilya ve süt'ü koyulaşana kadar karıştırıyoruz.
koyulaştığında margarini ekleyip karıştırmaya devam ediyoruz
iyice piştiğinde altını kapatıp ,biraz bekleyip
baton kek kalıbına veya sizin tercih ettiğiniz bir kaba boşaltın.
düz olmasını sağlayın.
bu sırada çikolata sosunu tarifine uygun pişirip biraz soğumasını bekliyoruz.
sonra onu da bir kavonoza koyun.
Tatlıyı buzdolabında 2 saat beklettikten sonra servis yapıyoruz ve
üzerine çikolata sosundan koyuyoruz.

(Çikolata sosunu kavonoza koyup,her seferide dilimlediğim tatlının üzerine koydum.
 Sos buzdolabında koyulaşıp donmuyor.Bu şekilde başka yerde de kullanabilirsiniz. )




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Pancake halleri ..

  Merhabalar, Günümüz hayat şartları ile bloğuma uğrayıp, yazma sürelerim gittikçe uzuyor..  Günümüz hayat şartları ne demek? Yani; Bitmeyen...