31 Temmuz 2012 Salı

İslim Kebabı...

İslim kebabı da görüntüsünü ve tadını sevdiğim yemekler arasında..İlk yaptığım da çok uğraşmalı olduğunu düşünmüştüm ama sonra sonra alıştım heralde :)
Bir önce ki postta belirttiğim gibi iftara gelen annemler için hazırlamıştım.
Ama biraz acele ederek çektiğim fotoğraflar fazla detaylı olmadı...


Malzemeler ;

1 kilo patlıcan
3 yeşil biber
3 Domates
Sıvıyağ

Sosu için ;

1 çay bardağına yakın rendelenmiş domates
(Ben tat'ın rendelenmiş domates rendesini kullandım,eğer kendiniz rendelerseniz 1 çorba kaşığı da salça ekleyin)
Tuz
Sıvıyağ
su
Karabiber

Köftesi için ;

500 gr. kıyma
1 soğan
1 yumurta
Maydanoz
Galeta unu
Tuz

Yapılışı ;

Patlıcanları alacalı olarak soyup,ince dilimlere bölüyoruz.
Teflon tavada az yağda alt üst kızartıyoruz,
Kağıt havlu serilmiş bir tabağa alıp bekletiyoruz.
Diğer tarafta kıymayı bir kaba koyup,üzerine rendelenmiş soğanı,tuzu,karabiberi,kıyılmış maydanozu,yumurtayı ekleyip yoğuruyoruz.Kıvamına göre galeta unu ekliyoruz.Yuvarlak olarak şekil verip fırına veriyoruz(15 dk. kadar)
Tezgahın üzerine patlıcan dilimlerini artı şeklinde koyup ortasına fırından çıkardığımız köftelerden bir tane  koyuyoruz,patlıcanları kapatıp üzerine bir dilim domates ve yeşil biberi kürdanla tutturuyoruz.
Borcama ya da fırın tepsisine diziyoruz.
bir kaseye domates rendesini,sıvıyağı,tuzu ve suyu ekleyip karıştırıyoruz,üzerine döküp önceden ısıtılmış fırında, 175 derecede  pişiriyoruz.
(istersenin biraz arpacık soğanı da koyabilirsiniz tepsinin aralarına )








2 yorum:

  1. canım geçen akşam denedim tarifini çok güzel oldu. Görüntüsü seninki kadar başarılı olmasa da lezzeti gayet iyidi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Afiyet olsun kardeşim..senin yapamayacağın bişey yokk :)

      Sil

Pancake halleri ..

  Merhabalar, Günümüz hayat şartları ile bloğuma uğrayıp, yazma sürelerim gittikçe uzuyor..  Günümüz hayat şartları ne demek? Yani; Bitmeyen...