23 Ekim 2014 Perşembe

Tahinli - Pekmezli Kek

Merhaba .. 
Daha önceden "Tahinli Kek" tarifi paylaşmıştım, o benim kendi tarifimdi. Şimdi paylaşacağım ise çok sevdiğim arkadaşım Lütfiye'ye ait.
Kendisi bu kek'i Şirket içinde gerçekleşen ödüllü kek yarışmasında yapmış ve ikinci olmuştu.
Bende görür görmez lezzetini merak etmiştim, geçenlerde deneme fırsatım oldu, iki gün sonrada ben yaptım :)
Çook beğendik.
Pekmez'i sevmediğimden önce pek sıcak bakmamıştım ama denedikten sonra fikrim değişti.
Çünkü kekin içinde baskın bir pekmez tadı hissetmiyorsunuz.
Anlatılmaz ki böyle :)
Yapın - Yiyin :)

Çok Sevgiler ..



Malzemeler

3 Yumurta
1 Çay Bardağı Şeker
1 Çay Bardağı Süt
1 Çay Bardağı Sıvıyağ
1 Çay Bardağı Tahin
1 Çay Bardağı Pekmez
1 paket Vanilya
1 Paket Kabartma Tozu
1 Su Bardağı İri Kırılmış Ceviz
8 Çorba Kaşığı Un ( Dolu Dolu )
Üzerin için ; Bol Susam

Yapılışı

Önce Yumurta ve Şekeri iyice Çırpıyoruz
Daha sonra ; Süt, Sıvıyağ, Tahin, Pekmez ekleyip çırpmaya devam ediyoruz.
En son olarak Vanilya, Kabartma Tozu ve Un ile Cevizleri ilave edip Kek hamurunu kullanacağımız kalıba döküyoruz.
Üzerine bol susam serpip, önceden ısıtılmış fırında ( 175 derece de ) Pişiriyoruz. ( 30 dk da pişti benim ki )

Afiyet olsuuun :)

INSTAGRAM : cevizlitarcinli

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Pancake halleri ..

  Merhabalar, Günümüz hayat şartları ile bloğuma uğrayıp, yazma sürelerim gittikçe uzuyor..  Günümüz hayat şartları ne demek? Yani; Bitmeyen...