16 Mayıs 2013 Perşembe

Un Helvası

Bir süredir aklımda olan "un helvası"nı erteledim de erteledim, Kandil'e denk getirdim :)
Bilmeyen belki de yoktur,ben ilk kez yaptım ..
Annem ve yengemler yaparken takip edip,izlediğim falan olmuştu ama kendim hiç yapmamıştım..
Bileğimin gücüne güvenip girdim mutfağa :)
Mis gibi helvayı yicem ve dağıtıp mutlu olucam diye bir çırpıda yaptım valla :) kollarım koptumu, tabii koptu..Ama olsun değer ;)

Mübarek Regaip Kandili akşamın da ağzınızın tadı hiç bozulmasın..
Herkese hayırlı kandiller dilerim.

Sevgiler.

 
Malzemeler
 
2 su bardağı un
250 gr. tereyağ / margarin
2,5 su bardağı süt
1,5 su bardağı şeker
 
Yapılışı
 
Tereyağını eritip, un'u ilave ediyoruz.
Un'un rengi koyulaşana kadar kavuruyoruz.
Süt ile şekeri ayrı bir kapta karıştırıp,
Ateşteki un'a ekleyoruz.
Un sütü çekene kadar hızlı hızlı karıştırıyoruz.
Altını ve kapağını kapatıp 5 dk kadar dinlendirin.
Şekil verip üzerine tarçınla servis yapabilirsiniz.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

5 yorum:

  1. Eline sağlık nefis görünüyor:) hayırlı kandiller:)))

    YanıtlaSil
  2. Ne çok severim,ellerinize sağlık...Nefis görünüyor..sizi takibe aldım,banada beklerim..sevgiler..Nurşen..www.nurlumutfakta.blogspot.com

    YanıtlaSil
  3. Nursen hanım hoşgeldiniz:)
    Yorumunuz için teşekkür ederim,bende sizi ziyaret edeceğim.

    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. elıne sağlık cok severım de ıste o bekleyıp karıstırması yokmu ama değer bencede

    YanıtlaSil

Pancake halleri ..

  Merhabalar, Günümüz hayat şartları ile bloğuma uğrayıp, yazma sürelerim gittikçe uzuyor..  Günümüz hayat şartları ne demek? Yani; Bitmeyen...