5 Şubat 2013 Salı

Kaygana

Karadeniz yöresine ait olan Kaygana, annemden bildiğim fakat hiç denemediğim bir tarifti.
Uzman Tv için seçtiğimde önceden bir kez denedim.
Ama çekim günü yaptığım çok daha lezzetli oldu :) Onun görüntüsü yok malesef.
Şimdi aynı tarifi sizlerle paylaşıyorum.

Herkese Sevgiler..


Malzemeler
 
3 Yumurta
1 çay bardağı süt
1 çay bardağı un
4 -5 dal yeşil soğan
1 yemek  kaşığı tereyağ
1 çay kaşığı tuz
Karabiber
Pulbiber
 
Üzeri için
 
İsteğinize bağlı nane
(İsterseniz maydanoz - beyaz peynir)
(isterseniz rendelenmiş patates - kabak )
 
Yapılışı
 
Geniş cam bir kasenin içine yumurtaları kırıp,çırpıyoruz.
Süt ve un'u yavaş yavaş  ilave edip,çırpmaya devam ediyoruz.
Küçük küçük doğradığımız yeşil soğanları,karabiberi ve pulbiberi de ilave edip iyice çırpıyoruz.
En son tuz'u ilave edip biraz daha çırpıp,bırakıyoruz.
Kullanıcağımız teflon tavayı ısıtıp,tereyağını eritiyoruz.
Eriyen tereyağına çırptığımız hamuru,tek seferde,tavanın tam ortasına döküyoruz.
İyice piştikten sonra aynı boyda ki başka bir tava ile dikkatlice ters çeviriyoruz.
( kaygana ilk tavada kalıcak şekilde )
Kaygananın iki tarafını da pişirdikten sonra tekrar çeviriyoruz ve ocağı kapatıyoruz.
Üzerine nane ekleyip sıcak servis yapıyoruz.
 
Afiyet olsun.
 
 
 
 


10 yorum:

  1. Uzman tv de mi görücez seni ne güzel..tebrik ederim.
    Ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet canım kısmetse :)
      çok teşekkür ederim,sevgiler..

      Sil
  2. ben karadenizli olduğum halde bu kayganayı bilmiyordum :(
    bak öğrendiğim iyi oldu canım...
    teşekkürler...
    ellerine sağlık.......

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. pazar kahvaltına yaparsın belki canım :)
      yorumun için teşekkür ederim.

      Sil
  3. nefis görünüyor bende yapabilirim diye düşünüyorum sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de mutlaka deneyin derim :)
      Sevgiler..

      Sil
  4. ellerinize sağlık.biz çok severiz kayganayı.çekim fotoğraflarınız çok hoş olmuş.tebrikler.bloğunuzdaki tüm güzel paylaşımlarınız için elinize emeğinize sağlık.bana da beklerim.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öncelikle bloğuma hoşgeldiniz :)
      Güzell yorumunuz için çok teşekkür ediyorum ve sizi ziyarete gidiyorum ;)

      Sevgiler..

      Sil
  5. herkes başka bi isimle söylüyo bunu :)
    biz cızlama deriz buna:)
    yeşillik katmışsın buda ayrıca fikir ve güzel olmuş
    ellerine sağlık arkdşım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoşgeldinn bloğuma :)
      cızlama denildiğini de duymuştum.. yeşil soğan çok güzel tat verdi.
      yorumun ve katılımın için teşekkürler

      Sevgiler :)

      Sil