20 Aralık 2012 Perşembe

Patates Çorbası

Karlı İstanbul'dan  merhaba :)
Bugün başlayan kar yağışı ile biz de iş'ten erken çıktık yarın da tatiliz..Bu soğuk akşam da çorba tarifi eklemek istedim.Patates çorbasını herzaman yapmasam da yaptığım zamanlar da severek içiyoruz :)

Dışarı çıkmak zorundaysanız kendinize dikkat edin..Ben bugün korka korka yürüdüm ;)
Buyrun tarifime ;



Malzemeler
 
3  orta boy patates
1 orta boy soğan
 1 tatlı kaşığı tereyağ
1 yemek kaşığı sıvıyağ
1 yemek kaşığı un ( çok dolu olmasın )
4 su bardağı tavuk suyu ( veya normal su )
(kıvamına göre sıcak su ilave edebiliriz)
1 yemek kaşığı yoğurt
Tuz , kara biber , pulbiber
 
Yapılışı
 
Tereyağ ve sıvıyağı tencerede eritip,ısıtıyoruz.
Soğanı yemeklik doğrayıp,kavuruyoruz.
Un'u ekleyip hızlıca kavurmaya devam ediyoruz.
Patatesleri küçük küçük doğrayıp,ekliyoruz,karıştırdıktan sonra,
Tavuk suyunu veya normal suyu ilave edip,iyice yumuşayana kadar kaynatıyoruz.
Patatesler piştikten sonra blender dan geçiriyoruz.
Tuz,karabiber ve pulbiberi de ekliyip,
Ayrı bir kapta bekleyen yoğurda çorbadan birkaç kaşık alıp,çırpıyoruz ve yavaşça çorbaya ekliyoruz.
Kaynatıp,ocağın altını kapatıyoruz.
 
 
 
 
 

 
 


8 yorum:

  1. Canım ellerine sağlık..
    Bende çk sık yapmasam da arada yapıyorum, güzel oluyor. Hava soğukken aslında bütün çorbalar güzel :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen canımm kış geldimi çorba iyi gidiyo :) Teşekkr ederim,öptüm..

      Sil
  2. canım ellerine sağlık soğuk kış günlerinin en güzel yemeği çorbalar..Bu arada yaşasın kar tatili:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet canım çorbasız akşam yemeği olmuyor kış geldiği zaman :)

      yaşasın kar tatili valla,iyi oldu.. ama Allah dışarda çalışanların ve yaşayanların yardımcısı olsun.

      Sil
  3. hiç denemedim...
    ama tadını merak ettim...
    denemek isterim...
    canım ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel bi çorba ama mercimek çorbasımı patates çorbasımı dersen mesela,ben mercimeği tercih ederim ;)

      Sevgiler canım..

      Sil
  4. Yaz-kış hiç farketmez çorbayı çok severim. Patates çorbası hiç yapmadım ama nefis görünüyor elleriize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Aslı hanım :)

      Sevgiler..

      Sil