21 Kasım 2012 Çarşamba

Pırasalı - Kıymalı Börek



 

Yine bitki çayımı aldım oturdum yazmaya :)
Yorucu geçen  günümün en güzel saatleri  akşamlar..Zaman hemen geçse de evde olmak,tv izlemek,eş ile yapılan sohbet,birlikte içilen çaylar..
tatlı bir keyif oluyor bize..
Şimdi yine geçen cumartesiden börek tarifimi ekliycem,iç malzemesinde ağırlıklı olarak pırasa var, ben sadece biraz daha güzel olsun diye az kıyma ekledim, siz hiç koymayabilirsiniz...

Buyrun tarifi ;
Malzemeler

Yarım kilo pırasa
100 gr. kavrulmuş (dana) kıyma
3 adet yufka ( ben 6 yufka ile yaptım )
3 çorba kaşığı sıvıyağ
1 çorba kaşığı salça(isterseniz biber salçası)
Tuz,karabiber

Üzeri için

 1 yumurta sarısı
3 çorba kaşığı sıvıyağ
1 çay bardağı süt
Haşhaş
 
 
 
 
 
 
Yapılışı
 
Pırasaları yıkayıp ince ince doğruyoruz
Kavurucağımız tencereye sıvıyağ ekleyip pırasayı  kavuruyoruz,salça ve
 önceden kavrulmuş kıymayı da ekleyip  biraz daha kavuruyoruz.
Tuz ve karabiber ekleyip altını kapatın.
Soğumaya bırakın..
Yufkanın birini açın ve üzeri için hazırlanan sostan fırça yardımıyla dökün
 (yumurta sarısı,sıvıyağ,süt).
diğer iki yufkayı da aynı şeklde üst üste koyup,aralarına sos koyuyoruz.
Yufkaların üst ve alt köşelerini hafif katlayıp pırasa harcının hepsini yayarak koyuyoruz.
Sonra dört kenarı iyice kapanacak şekilde katlayıp kare ,zarf şekli verin.
Dört dilim gibi görünecektir.Sekiz dilim çıkıcak şekilde tekrar ortalarından kesin.
...
( Ben 6 yufkadan yapıp, 16 dilim börek çıkardım, fırın tepsisinde  tek seferde pişirdim ).
 
Yağlı kağıt serdiğiniz fırın tepsisine koyup üzerine yumurta sarısı sürüp, haşhaş ekleyin.
(1 gece bekleyip pişirilirse daha da lezzetli oluyor.)
175 dereceli fırında 25 dk. kadar pişirin.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


9 yorum:

  1. Canım ellerine sağlık, çok güzeldi böreğin..
    Pufur pufur, sıcacık :)

    YanıtlaSil
  2. Nefis olmuş bu börek. Bayıldım görüntüsüne, ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  3. Pırasayı çocuklar yemiyor ya bu şekilde börek yaparak yedirmek mümkün ..Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. belki böreğin için de severek yerler :) mercimek çorbası yaparken de biraz pırasa koyabilirsiniz içine,o şekilde de hissetmeden yemiş olurlar :)

      Sil
  4. pırasa ve kıyma, çok lezzetli olduğu kesin, ben de denemek istiyorum, ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deneyin eminim çok beğeniceksiniz,yorumunuz için teşekkürler...

      Sil
  5. ellerinize sağlık banada beklerim sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Teşekkür ederim,en kısa sürede bloğunuzu ziyaret ederim.Ama izliyici olarak göremedim sizi...

    Sevgiler.

    YanıtlaSil