23 Eylül 2012 Pazar

Kıymalı Bezelye

Bu güne kadar en çok kekler-kurabiyeler'e tarif eklemişim :)
Biraz da yemekler,çorbalar paylaşıcam :)
Kıymalı bezelyeyi geçenler de yaptım belki evlendiğimden beri en güzeli o gün olmuştur..Biz çok beğendik,belki de bezelyenin lezzetindendir.Her zaman güzel çıkmıyo çünkü.
Bezelye'yi ne zaman yapsak yanına pilavda yapılır dimi :) Ben yaparım yani...
Neyse fotoğrafıma geçiyorum:)

 
Malzemeler
 
Yarım kilo ayıklanmış bezelye
200 gr. kıyma
10 adet arpacık soğanı
(normal soğan da olur tabii :)
1 yemek kaşığı domates salçası
1 yemek kaşığı biber salçası
(Rendelenmiş domates de olur.)
Sıvıyağ
Tuz
Su
Kırmızı biber
 
Yapılışı
 
Önce soğanları sıvıyağ da kavuruyoruz
Kıymayı ilave edip devam ediyoruz kavurmaya
Salçayı da ekleyip,biraz su koyup 2 dk pişiriyoruz.
Bezelyeleri koyuyoruz.
Üzerine biraz su ilave edip, tuzunu ekleyip pişmeye bırakıyoruz.
Servis yaparken üzerine pul biber,isteğinize göre.
 
 
 
 

6 yorum:

  1. Çok severim bezelye yemeğini, hatta etlisinden çok kıymalısını tercih ederim :) Yanına pilav ayrılmaz ikili :)
    Eline sağlık canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saol canim
      bende kiymali yaparim hep,bizde oyle seviyoruz :)

      Sil
  2. çok güzel görünüyor bezelye pilav benim de favorımdir çok severim..ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ederim yorumunuz icin.
      Sevgiler :)

      Sil
  3. çok severim çooook...
    ekmeği bana bana yemek istiyorum :))
    ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bezelye gibi bazi yemekler gercekten tam ekmek banip yemelik :))
      Tesekkurler,sevgiler...

      Sil